YÜKSELEN DEĞER “ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ”

Ekim 15, 2009 tarihinde tarafından
DUYGU DOLU - DUYGU SUCUKA kategorisinde yayımlanmıştır.

YÜKSELEN DEĞER

Güneş Adıyaman’a artık Batı’dan doğacak.

Urfa panellerimizi yaptıktan sonra 3 Ekim 2009 Cumartesi günü Adıyaman’a geçtik. Adıyaman Üniversitesi ile ortak yapacağımız, engellilere dönük uygulamalı rehabilite programımız için görüşme yapmak ve Adıyaman Üniversitesini görmek, daha yakından tanımak maksadıyla, Rektör Mustafa Gündüz’ün davetlisi olarak Adıyaman’a geldik. Aradan bir haftaya yakın bir süre geçmesine rağmen bu yazıyı yazma fırsatını ancak yaratabildim.

Güneydoğum Derneği olarak, Adıyaman Üniversitesini, Güneydoğu’da yeni kurulan üniversiteler arasında en hızlı gelişeni olarak seçmiş ve Nisan 2009’daki törenimizde ödüllendirmiştik.

Bu yazıya geçmeden önce şunu da belirtmek isterim; Biz Güneydoğu illeri kapsamında çalışma yapmamız vesilesiyle o zaman böyle bir değerlendirme yapmıştık. Oysa Adıyaman Üniversitesi sadece Güneydoğu’daki değil birçok yeni kurulan üniversite içinde öne çıkma potansiyel ve hızındadır. O zaman da yazmıştım Üniversiteyi ve Rektörü ama bu defaki yazım yerinde inceleme sonucu çıkmıştır.

Önce Rektörlük binasına gelerek Rektör Bey’i ziyaret ettik. Maraş işi oyma mobilyalarla bezenmiş, eşine az rastlanır konfor ve güzellikteki Rektörlük kabul salonu Üniversitenin ilk görünürlüğü olarak çıktı karşımıza. Kültür Bakanlığı’na ait iken Üniversite’ye verilmiş bir bina burası.

Yeni onarılan ve dekore edilen binaya girdiğiniz zaman temizliğin, başlangıcın, yeniliğin ifadesi olarak boya ve mobilya kokularıyla karşılaşıyorsunuz. Rektörlük binası, Adıyaman’ın batıya çıkan tek caddesi üzerinde bir köprü ile Kampus tarafına bağlanmış. Yani Üniversite, yolun bir tarafında, Rektörlük ise diğer tarafında, arada sadece bir yol var o da üstten köprüyle bağlantı yapılmış.

Rektörlük binası girişinde gencecik ve oldukça dikkatli güvenlik personeli ile bahçede çiçek diken genç Ziraat Mühendisi bayan dikkatimizi çekiyor.

Rektör Bey’e daha önce sözünü ettiğim ve tanışmak istediği Adıyamanlı Abuzer, sözleştiğimiz şekilde geldi oraya. Kendisini salondaki dernek mensubu 4 kişi bizler, Rektör ve Genel Sekreter dikkatle dinledik.

Tüm fertlerinin sağlık sorunları olan kalabalık bir ailenin 29 yaşındaki en büyük çocuğu Abuzer. Adıyaman’a 35-40 km uzaklıktaki Yaylakonak Köyünde oturuyorlar. Burada onun hikayesini vermek değil maksadım. Üniversiteyi ziyaretimizi anlatırken, ona yardımcı olmak isteyen Rektör’le tanıştırma faslını aktarmak istedim sadece.

Rektör Bey, Abuzer’i, kısa bir süre sonra kendileriyle ilgileneceğini belirtip yardım elini uzatmış olarak uğurladı. Bu ilgi, alakasından ve toplumda acı çeken insanlara karşı olan duyarlılığından dolayı Rektör Mustafa Gündüze burada öncelikle teşekkür etmek istiyorum.

Çaylarımızı içtikten sonra Üniversite’nin kampus alanını dolaşmaya çıktık. Minibüsle tüm kampus alanını, inşaatları dolaştık. İlk dikkatimi çeken Üniversite içinden giden asfalt bir yoldu. Bu yolu sorunca köy yolu olduğu cevabını aldım.

Bir üniversite kampus alanı içinden bir köy yolunun geçmesi doğru değildir. Herhalde hiçbir örneği de yoktur. Bir başka yol daha varmış bu yola alternatif. Bu durumda tavsiyemiz üniversite içindeki bu köy yolunun iptal edilerek diğer yolun çalıştırılmasıdır.

530 dönüm arazi üzerinde yükselen Adıyaman Üniversitesi kampus alanı içinde birçok inşaat ve yükselmekte olan bina görüyoruz. Tek, tek yakınlarına kadar götürerek bilgi veriyor Rektör bize.

Çok kapsamlı bir araştırma ve laboratuar merkezinin önüne gidiyoruz önce. Sonra yap-işlet-devret usulü yapılmakta olan kafeterya, çarşı, sosyal tesisleri görüyoruz. Tamamlanması yakın olan bir tanesinin içini geziyoruz. Sonra da inşaat halindeki fakülteler, derslikler, anfilere uzanıyoruz.

Kampus içerisinde aynı zamanda alt yapı çalışmaları da devam ediyor. Yüzey suyunun fazlalığı, yüzeye sızan sulardan da görüldüğü gibi oldukça fazla. “Bu suları bir drenaj sistemiyle belli bir yerde toplayıp Üniversite içinde bahçe sulamasında kullanacağız” diyor Rektör.

Rektörlük konutu ve lojmanların da etüt ve yapımı başlamış. Bu inşaatlar bittiği zaman, fiziki anlamda aniden yükselen bir üniversite olacak burası. Şu an için her tarafta iş makineleri çalışıyor ve her tarafta yoğun bir faaliyet devam ediyor.

Daha önceden kullanılmakta olan bazı binalar da restore edilmiş. Öğrenci yurtları ise yine kampus alanı dışında ve üniversitenin çit duvarının hemen bitişiğinde. Ama öğrenci yurttan okula gelirken dışarıdan geliyor. Bu da doğru olmayan bir uygulama.

Öğrenci yurtları da sanırım zaman içerisinde yerleşke içerisine alınacaktır.  Büyük bir kütüphane var Üniversiteye ait olan. Daha da büyütülmekte ve düzenlenmekte olduğu dikkatimizi çekiyor. 100 binin üzerinde bir kitap hedefleri var burada.

Tıp Fakültesi henüz yeni kurulduğu için gelişim çalışmaları devam etmektedir. Şehir içinde alınan iki bina Tıp Fakültesi Hastanesi olarak yakın gelecekte hizmete açılacaktır.

Üniversitedeki en ilginç yerlerden birisi de giriş kapısı. Adıyaman’ın belli başlı sembollerinden ve en eski tarihi eserlerinden birisi olan Cendere Köprüsü’nün şekli verilmiş giriş kapısına. Halen inşa edilmekte olan kapının köprü kemeri üzerine yerleştirilmek üzere heykeller yapılıyor.

Nemrut Dağındaki heykellerin heykeltıraş tarafından yapılan kopyaları bunlar. Muğla’daki mermer ocaklarından çıkarılan ve Antik Yunan Heykellerinin yapıldığı özel bir mermerle çalışılıyor. Her biri 30 ton ağırlığındaki bu heykellerin 4 tanesinin kapı üzerine, yani köprü kemeri üzerine konacağı anlatılıyor bize. Hayranlıkla izliyoruz yapılmakta olan çalışmayı.

Daha sonra Rektör Bey’in ailesiyle tanışıyoruz. Kendisi gibi Sosyolog olan ve bu Üniversitede görev yapan eşi Doç. Dr. Ferhan Gündüz ile dünya tatlısı, aynı zamanda çok iyi yetiştirilmekte oldukları dikkat çeken 8 ve 10 yaşlarındaki iki kızı hep birlikte ağırlıyorlar bizi.

Yaklaşık 3 yıllık bir üniversite Adıyaman Üniversitesi. Rektör Mustafa Gündüz ise yaklaşık 2.5 yıldır burada görev yapıyor. “Bir dönem daha burada kalmalısınız hocam” dediğimde ise beni onaylamıyor. Bugün 11 bin civarında öğrenci kapasitesiyle birçok bölüm ve yüksekokula sahip Üniversite’nin bölümleri şunlardır:

Fen Edebiyat Fakültesi, Tıp Fakültesi, Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Devlet Konservatuarı, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, Fen ve Sosyal Bilimler Enstitüleri, Sağlık ve Meslek Yüksekokulları ile Besni-Gölbaşı-Kahta Meslek Yüksekokulları.

Ayrıca Mühendislik Fakültesi de kuruluş aşamasındadır.

Son derece iyi niyetli, çalışkan, azimli, insan sever, genç ve dinamik bir Rektörün ellerinde yükselmekte olan Adıyaman Üniversitesini özet bir yazıyla anlatmaya çalıştım. Tüm temennimiz fiziki gelişimini tamamladıktan sonra bilimsel gelişimini de doruk noktaya taşımasıdır bu bilim yuvasının. O zaman güneş Adıyaman’a hem Nemrut’tan hem de Batı’dan doğacaktır.

09.10.2009

Duygu Sucuka

• Netinial Internet

Farklı mı düşünüyorsunuz?

Ekleyecek birşeyiniz mi var? Fikrinizi hemen belirtin. Burası fikrini özgürce yazanların sitesi.

Burası özgür bir platform. Yukarıdaki bilgilerin hiçbirisini doldurmak zorunda değilsiniz.
Elbette bu yorumu yapanı bilmeyi çok ister, düşündüklerini korkmadan dile getirenleri bilmeyi isteriz.